2 Ekim 2016 Pazar

Azerbaycan: Anarşist Tutsak Qiyas İbrahimov'un İlk Duruşması Görüldü



27 ve 28 Eylül’de Azerbaycan’da tutuklu anarşist Qiyas İbrahimov’un Bakü Ağır Ceza Mahkemesinde ilk duruşması görüldü. Duruşmada Qiyas İbrahim kendisine yapılan işkencelerle ilgili konuşma yaptı.
“Ben kendimi kesinlikle suçlu bilmiyorum. Tutuklanmamın tek nedeni eski cumhurbaşkanı Haydar Aliyev'in heykeline slogan yazmamdır. Yakalandığım andan beri polis kontrolünde, bana sadece heykeli neden yazdığımı sordular. Bu nedenle bana işkence ettiler, beni dövdüler, yapmadığım cinayeti adıma yazdılar”.
Mahkeme oturumunda öncelikle savcı iddianameyi beyan etti. Buradan anlaşıldığı üzere, İbrahimov Ekrem adlı İran vatandaşından satış amacıyla 1 kilogramdan fazla eroin alıp saklamakla suçlanıyor.
İddianameye göre, eroinin büyük bölümü Qiyasin yaşadığı evden, bir kısmı da gözaltına alınırken cebinde bulundu.
İddianame açıklandıktan sonra İbrahimov ifade verdi ve eroninin cebine ve evlerine polis tarafından bırakıldığını söyledi:
"Slavyan Üniversitesinde sınavdan çıktım, 20-30 metre uzaklaştıktan sonra kafamın arkasından beni vurdular, düştüm ve beni bir arabaya soktular. Arabada ilk soru bu oldu: Heykele neden yazdınız?"
Qiyas Ibrahimovun ifadesine göre, ailesiyle ilgili tehditlerden sonra uyuşturucunun ona ait olduğu ile ilgili ifadeyi imzalamaya mecbur kalmış:
“Cebimden uyuşturucu çıkardıklarında kendilerine de söyledim. Ben sigara bile içmiyorum. “Uyuşturucuyu bulan” kişi de tutuklanma nedenine işaret ederek şunu söyledi: Hatırlıyor musun, arkadaşın vardı, İlgar, o da sigara içmezdi.” Anladım ki, REAL Hareketinin başkanı İlgar Mammadovu kastediyor. Bana açıkça dediler ki, "Heykel yazarak çok kötü sıçtın, senin zaten kurtuluşun yok, ailene bir şey olmasını istemiyorsan benim söylediğim ifadenin aynısını yaz."
Anlıyordum ki, bunlar gündüz gözü adam kaçırma ile meşgul olurlarsa, demek ki, her cinayeti yapabilirler. Bana hatta jopla tecavüz edilecek diye tehditler savruldu”.
Qiyasın söylediğine göre, işkenceler altında yazılmış ifadesini imzalattıktan sonra onu elleri kelepçeli Bakü Şehir Polis İdaresinin amiri Mirgafar Seyidovun odasına götürdüler:
 “Ellerimde kelepçe vardı. Mirgafar Seyidov dedi ki, benim önümde oturmazlar, diz çökerler. Dedim ki, "neden diz çökeyim?". O anda perviz isimli polis bana tekme attı, düştüm. Mirgafar Seyidov dedi ki, siz bu ülke için yararsız insanlarsınız, düşmansınız, başarabildiğimiz kadar sizlerden temizleyeceğiz ülkeyi".
İbrahimov, Narimanov Rayon Polis İdaresinin geçici gözaltı tecrithanesindeyken ona zorla bahçeyi süpürttüklerini, ve bunun kamerayla çektiklerini söyledi. "Bunlar şu bizimsloganı başkalarının emriyle yazdığımızı düşünmekteydi.”  Bunu sordular. Sonra git, heykel önünde eğil, çiçek bırak, AZTV çekip göstersin, sonra evine git diye teklif de bulundular. Yapmadım".
Daha sonra iki polis Perviz Mammadov ve Elvin Kazimov tanık olarak ifade verdi. Onların ifadeleri birbirinin aynısıydı. İkisi de Qiyas’ın eroin satışı yaptığına ilişkin bilgi aldıklarını ve operasyon yapıldığını söyledi. Polisler Qiyas’a hiç bir işkence yapılmadığını ve gönüllü şekilde utuşturucu satmasına ilişkin ifadeye imza attığını dediler. 
Qiyas tanık polislerin söylediklerinin tamamının yalan olduğunu belirtti: “Bunların vicdanı, şerefi yoktur. Bunların her şeyi yalan üzerinde kurulu”.
Savcı, Qiyas’a polislere hakaret etmemesini söyledi. Qiyas “Hakaret bu değil. Hakaret şu ki, ben şimdi şu yaratıkların önünde kendimi savunmak zorunda bırakıldım”.
Duruşma sonrası Qiyasın annesi Şura Amiraslanova dedi ki, tanık olarak gelen polislerle arasında tartışma yaşandı. Amirasanova onlara “sahte tanıklık ettiniz, evimize uyuşturucuyu siz bıraktınız dedim. Onlarsa bana “senin dilini keseceğiz” diye cevap verdiler” dedi.
29 Eylülde devam eden duruşmaya tanık olarak getirilen polislerle Qiyas yüzleştirildiğinde, Qiyas onları tanımadığını, ilk kez gördüğünü söyledi.
Duruşmaya Mubariz Aliyev ve Intigam Musayev isimli tanıklar da katıldı. Onlar Qiyasın üzerinden ve evlerinden uyuşturucu çıkarılmasına şahitlik ettiklerini söylediler. İntigam Musayev latin alfabesiyle yazıp-okuması olmadığını dedi. O, duruşmada kendi ismini bile kağıttan okuyamadı. İntigam Musayevin ifadesine göre: yazılanları ona okumuşlar, o da imza atmış.
Duruşma 3 Ekimde devam edecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder