26 Mayıs 2016 Perşembe

CCF Şehir Gerillası Hücresi: Mauricio Morales için “Yılan ve Şahin”



“Korktuğum tek şey zaman… Hatıranın zarara uğraması aramızda olmayanlar için ikinci bir ölüm gibi… Zaman ölümün bir dostu… Saatin ellerini durdurmaz ve günlüklerimizi aramızda olmayanların hayalini kurduğu günlerle doldurmazsak… Böylece ölüm hiçbir güce sahip olmayacak ve ölümüz kalplerimizde yaşayacak.”
22 Mayıs 2009’da anarşist Mauricio Morales Şili’deki hapishane gardiyanları okuluna yerleştirmek üzere bir bomba taşırken öldürüldü.
Birçokları mücadelemizin beyhude olduğuna inanıyor… Meydan okuyan bir anarşist azınlığın hükümet canavarına saldırabileceklerine inanmıyorlar.
Hala daha unutuyorlar ki her zaman bir azınlık –fünyeler gibi- tarihi tersine çevirir ve dün verili olarak kabul edileni rayından çıkarır.
Diğerleri romantikler olduğumuza ve diğerleri için kendimizi feda etmenin değmeyeceğine inanıyor… Ancak bir yerde yazılı olduğu gibi “Devrimci anarşist kendini topluma feda etmez, ama bunun yerine var olan toplumu feda eder. Daimi anarşist devrim kendini düşünmeyen sofu kurbanlar tarafından yerine getirilen kutsal bir görev değil. Aksine, bireysel başkaldırıyı da içerir, zira bizim değişimimizin dünyanın değişimiyle buluştuğu noktadır.
Yani ölsek bile, gerçekten yaşadığımız içindir…
Bu nedenle morglara değil, ruhlarımızı yüzyıllarca taşıyan eylemlere, sözlere ve anlamlara inanıyoruz.
Ölümünden yedi yıl sonra, Mauricio Morales ile anarşist Emma Goldman’ın sözleriyle tekrar buluşuyoruz:
“Kaçınız Gorki’nin “Yılan ve Şahin” adlı olağanüstü nesir-şiirini okudu bilmiyorum. Yılan şahini anlayamaz. “Neden bu güzel çamurlu rutubette, karanlıkta dinlenemiyorsun?” yılan sorar. “Neden cennete uçuyorsun? Orada gizlenmiş tehlikelerden, seni bekleyen gerginlik ve fırtınadan, ve seni aşağı indirecek ve hayatına son verecek avcının silahından haberin yok mu?” Fakat şahin aldırmadı. Kanatlarını açtı ve boşlukta yükseldi, muzaffer şarkısı cennette yankılandı. Bir gün şahin indirildi, kalbinden kanlar akıyordu ve yılan dedi ki: “Seni aptal, seni uyarmıştım, benim kaldığım yerde kalmanı söylemiştim, karanlık güzel ılık rutubette, kimsenin seni bulamayacağı ve sana zarar veremeyeceği yerde.” Fakat şahin son nefesiyle cevap verdi: “Boşlukta yükseldim, büyüleyici yüksekliklere tırmandım, ışığı izleyebildim, yaşadım, yaşadım!”*

Mauricio Morales için…

Aramızda olmayan yoldaşlar için…

Ateş Hücreleri Komplosu – Şehir Gerillası Hücresi
Gerasimos Tsakalos
Christos Tsakalos
Olga Economidou
George Polydoros

*  Emma Goldman’ın "Bir anarşistin hayata bakışı"ndan bir parça; Foyle’nin 29. edebi öğle yemeğinde verilen konuşma, Grosvenor House;  Londra 1933.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder