2 Haziran 2016 Perşembe

Yunanistan: Spiros Christodoulou’dan Mektup

29 Mayıs 2015 :ateşten bir günde , her şey karardı 


Bulutlu bir güne uyandık, gün ortasında güneş parlarken her şey karardı

EKAM (özel kuvvet) ve anti terör birimi Saat 4 civarında bizi teslim olmaya çağırdı!

Bunun yalan olduğunu, kafamda sesler duyduğumu düşündüm

Ama EKAM evin etrafını sardı, helikopter üzerimizde uçtu, 2-3 dakikada ne yapabileceğimizi düşünmeye başladık.

Düşüncelerim geri döneceğim cehennem deliklerinde dolaştı.

Anlamsızca dolaşacağım koridorlar.

Arkamda bırakıcağım insanlar!

Birden Spiros, bizim ufaklık Spiros, diplomasiden anlamayan, cesaretiyle tanınmış, elde etmek için uğruna çok savaştığı özgürlük tutkusu, EKAMI duyduğunda Kalaşnikofa sarıldı ve kendi boğazına dayayarak hayatına son verdi.

Herşey silindi! Ortalık dumanla doldu. Yere düştü ve gülümsüyordu.

Kararından mutlu olduğunu küçük yüzünde görebilirdiniz.

Bu onun kararıydı, bu yüzden yüzü parıldamaktaydı.

Tedirgindim, kalbim hızlıca çarpıyordu. Gördüğüm şeyin gerçek olmadığını düşündüm.

Ama hayır, sevgili Spirakos’umuz (küçük Spirakos’umuz) ölmüştü.

Benim yapamadığımı yapacak ruhu ve cesareti vardı.

Onun kararı cesaret gerektirirken ben bunu yapamadım!

O hapishanelerin koridorlarında yürümekten, anlamsız yıllar geçirmekten yorulmuştu.

Spirakos bazen farklı düşündüğümüz için özür dilerim. Seni durduramadığım için özür dilerim.

Bazen sinirini bozduysam özür dilerim küçük kardeşim!

Her zaman hayatımda olacaksın.

Güldüğümüz anıları hep hatırlayacağım, beni çocuk gibi hissettirdiğin zamanları da!

Sen Spirakos, herşeyini ödül beklemeden veren bir çocuktun.

Seni seviyorum ve her zaman kalbimde özel bir yerin olacak. tekrar karşılaştığımızda o özel oyunlarını oynayacaksın!

Her zaman kalbimde olacak Spiro Dravila’nın şerefine..

Spiros Christodoulou

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder