13 Haziran 2016 Pazartesi

İspanya- Gabriel Pombo da Silva’dan Hapishane Duvarlarının Dışından Mektup

"Anarşizm bireyi, sadece bütünlüğü hesaba kattığı için değil, aynı zamanda kendisini gözettiği için önemser.”- Albert Libertad. 



Sevgili Yoldaşlar,
Sonunda, hapishane kurumu ve iç işleri bakanlığı sonu gelmeyen oyunları ve hileleri sonrası kendi koydukları ve sürekli ihlal ettikleri kanunlara boyun eğmek zorunda kaldılar. İşte sonunda özgürüm, son 30 senedir yanımda olan ve anarşist inançlarımı tasdik eden, dayanışma gibi anarşizmin ana değer ve prensiplerini eyleme döken ve sonunda beni hapishane canavarının pençelerinden koparan herkese bu minnet ve sevgi  sözlerini yazıyorum. Bütün bunları unutmadan sokaklarda kavgaya devam edeceğim.


Eminim ki yoldaşlarımdan destek görmek büyük bir ayrıcalıktı. Bu imkanı olmayan birçok kişi olduğunu biliyorum. Hareketimizi ilgilendiren spesifik şartlarla ve bizden öncekilerin kurumsal ve yetersiz gevezeliklerinin devrimci anarşizmini iyileştirmek için geliştirmemiz gereken stratejilerle ilgili bildiriler yayınlayacağız. İspanya devletinde ve dünyanın bir çok yerinde hapsedilmiş özgürlükçü tutsakları asla unutmayacağım. Özellikle Mónica, Francisco, Claudio, 13 Nisan da Barcelona'da yakalanan ve Almanya'ya iade edilmek istenen yoldaşımızı ve bir çok isimsiz yoldaşımızı asla unutmayacağım.

Şu an özgürüm ve görünüşe göre 45 gün içinde beni tekrar hapsetmek istiyorlar. Üzerime av köpeklerini salacaklar. Açıkçası, ben bu iğrenç insanlarla gönüllü olarak ve iş birliği içinde bir anlaşmaya veya serbest kalma müzakerelerine girmeyeceğim. Bu nedenle her zaman olduğu gibi gölgelerin içinden savaşmaya devam etmekten başka şansım yok. Bana dayatılan yeraltından ulaşabildiğim ölçüde her anlamda  anti otoriter projelere destek vermeyi gerekli görüyorum.
Bütün bu seneler boyunca beni destekleyen kişilerin ve grupların adını anmak imkansız. Çünkü inanın sayıları çok fazla. Ancak sadece bilmelerini isterim ki bana anarşizm ve sosyal devrim için dün nasıl güvendilerse, bugün de ve sonsuza kadar güvenebilirler. 

Bugün duvarların dışında bir yerde, Latin Amerika’daki ve Güney Avrupa’daki bütün kardeşlerime bu mücadeledeki hayatımız olan kurtuluş planında ve bu yolda kendimizi bulacağımıza olan güvenimle selamlarımı gönderiyorum. 

Gabriel Pombo da Silva   10 Haziran, 2016.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder