13 Ağustos 2016 Cumartesi

Osman Evcan: Gözetim ve Denetim Saldırır, Savunma Özgürleştirir

Silivri Hapishanesi’nde, girmiş olduğu açlık grevi direnişi esnasında, iktidarın yeni panoptikonları olan kameraları kırdığı için Silivri Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından, Osman Evcan’a ‘’kamu malına zarar’’ soruşturması açılmış ve bu soruşturma Silivri Asli Ceza Mahkemesi’ne sunulmuştur.

Açılan bu davalarla devrimci tutsakların denetim ve gözetime karşı direnişlerinin önü kesilmeye çalışılmaktadır. Kırılan sadece bir kamera değildir, kırılan iktidarın gözüdür! Gözetim ve denetim doğrudan bedene saldırıdır. Bu saldırılara karşı savunma bir hak. Kırılan her kamera iktidara karşı bir eylem, bir direniş biçimidir. Mülkiyetini korumak için tutsakların özgürlüğünden çalınacak uzun yıllar.


Tutsakları kapatmakla yetinmeyip, sürekli paranoya halinde tutmaya çalışan devletin denetim ve gözetim aygıtlarına karşı girişmiş olduğu eylemde, Osman Evcan yalnız değildir!

‘’Diğer önemli otoriter, baskıcı bir uygulama ise koğuşların içerisinde tutsakları gün boyu gözetleyen KAMERA UYGULAMASI'nın olmasıdır. Koğuşların içerisine monte edilen kameralarla tutsaklar gün boyu gözetlenmekte ve denetlenmektedir. Bu uygulama siyasi tutsaklara yönelik aşağılayıcı, baskıcı, otoriter bir uygulamadır. Tutsakların günlük yaşamlarının günboyu denetlenmesi, onların yaşamlarına müdahale, saldırı ve şiddeti içerir. Bu uygulama ahlaki, etik bir uygulama değildir. Biz siyasi tutsakları fazlasıyla rahatsız eden bir uygulamadır. Bu uygulamayı kabul etmediğimizden dolayı kameraları işlevsiz hale getirmiş oluyoruz. Odalarımızda ve bahçelerimizdeki kameraları kırıyor, tahrip ediyoruz. Cezaevi idaresi her eylemimizden sonra kameraları onarıp yenisini odalarımıza monte etmektedir. Bizler yeni monte edilen bu kameraları da tahrip edip işlevsiz hale getirmiş oluyoruz. Her tahrip ettiğimiz kamera eylemi için cezaevi idaresi disiplin kurulu hücre hapis cezası vermektedir. Şu an 4 tane hücre hapis cezası verilmiştir. Şu an fiili olarak infazım yapılmıştır.’’
Osman Evcan – Açlık Grevinin 12. Gününde Yazdığı Mektuptan1


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder